Je ne sais pas

Viner och likörer i fyra dagar. Ätit som folk gör mest, druckit ehm bara mest. Det var härligt att inte bara vara en fet ätstörning dygnet runt. Det var skönt att vika sig dubbelt av skratt och hålla vänner i handen. Fint att se havet och värma sig i solen. För första gången på himla länge kände jag mig sugen på mer än bara bli smal. Kanske plugga, kanske klara av något, kanske bli någon.
Det ironiska är att jag väger exakt samma, att pastarätter, choklad, kakor och alkohol inte gör någon skillnad i lagom dos. Att man får äta godis varje dag utan att ha en ny klädstorlek om någon vecka. Känns befriande. Imorn ska jag till äsenheten, känns ok. Det funkar bättre nu när jag inte har ett helt team som ska se till att grötportioner och potatisar håller måttet, jag går i min takt nu. Väger upp godis och smal mot friskt. Frisk har scorat några poäng i helgen. Gött!

Kommentarer
Postat av: Cookie

sv: Ja verkligen, mat är det bästa som finns, samtidigt det värsta:(

2010-05-21 @ 14:27:37
URL: http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/
Postat av: elina

haha, gillar din blogg. du skriver ironiskt men endå allvarligt. det är skönt att du kan ha lite självdistans till din äs.



kram

2010-05-29 @ 23:30:57
URL: http://livetochbulimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0