Det är inte döden även om jag dör femtioelva gånger om dagen

Vågen visar precis det den gör, bara siffror. Ångesten över viktökning kan aldrig mäta sig med ångesten över att en främlings hand drar ned ens trosor. Glädjen över viktminskning kan aldrig mäta sig med hur vänner kramar, pojkar tittar och hur man kan tycka om sig själv. Det är tillåtet med misstag, åtminstone innan du visste hur hemskt det skulle kännas efteråt. Jag vet vad viktkontroll gör, jag vet vad isolering gör, jag vet vad mat gör. Hemskt.


Kommentarer
Postat av: Pixan

känsln av kontroll,

känslan av bekräftelse!!

Den falska tryggheten som lockar, sk kontroll och siffror som styr mer än livet självt...

ta hand om dig!

2010-07-26 @ 12:22:05
URL: http://pixans.blogg.se/privat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0